donderdag 8 september 2016

6 september 2016 Terugreis

En tja, daar was dan toch de dag van de terugreis aangebroken. Altijd een dag met gemengde gevoelens, zo jammer dat het er alweer op zit, maar toch ook blij dat ik naar huis ga, mis het toch altijd, vooral mijn katten.

's Ochtends het bekende ochtendritueel, alleen wat langzamer vandaag, had alle tijd.
Wat internetten, douchen in de luxe douche, en dan de spulletjes inpakken.

Rond 10.30 uur heb ik uitgecheckt en de koffers in de bagageruimte laten zetten.
Op naar Newport Mall, daar ging ik de laatste NY uurtjes spenderen. Had op zich nog wel naar Manhattan gekund, maar vond het net de moeite niet meer. En stel dat er iets is met de Path ofzo... dat ik dan niet op tijd terug bij het hotel ben haha.

Nee hoor, prima zo. Wat rondgelopen, paar favoriete winkels nog een keer bezocht, zoals Sephora, Bath & Body Works, en Yankee Candle. Wat rondgesnuffeld bij Kohls, Macy's en JC Penney.

Lekker geluncht bij Johnny Rockets, met een lekkere burger. Nu kan het nog....(kom ik later op terug in een apart te posten nabeschouwing)





Uiteindelijk was ik rond 14 uur weer bij het hotel, daar nog wat zitten lezen in de lobby. Om 15 uur heb ik de Uber besteld naar de luchthaven. Wat een fijn systeem is dat toch, erg tevreden over. Je ziet op de app precies waar de auto is, en welke auto eraan komt, incl. kentekenplaat. Ook wat de wachttijd is.
Doei favoriete toren!


Na een half uurtje was ik op Newark. Inchecken en controle ging supersnel, lees: er was amper controle...



Had op de United app gezien dat de plaats naast mij nog steeds leeg was, op het scherm bij de gate was de plek ook nog steeds leeg. Dat wordt mazzel hebben. (had zelf 32F)



Nog even wat gegeten, zou voor een steak, maar vond 40 dollar wat teveel van het goede dus het is uiteindelijk een frietje geworden. Wilde toch nog even wat warms omdat ik van plan was het eten in het vliegtuig over te slaan, yuk...



Eenmaal in het vliegtuig, het boarden ging supersnel, had ik toch buren. Jammer van de lege plek, wat dus geen lege plek was, maar had een gezellig stel naast me. Moeder en dochter, heel wat af zitten kleppen tijdens de vlucht.

Slapen lukte niet, zoals gewoonlijk, heel even weggedoezeld, maar net toen ik echt in slaap dreigde te vallen ging het lampje "riemen los" uit "ping!!!" Tja, weer wakker haha.

Het was een turbulente vlucht, het lampje "riemen los" is maar 2 keer even uit geweest. In het begin juist weinig turbulentie, terwijl ik dat wel had verwacht i.v.m. storm Hermine die nog in de buurt was, maar eenmaal een half uur onderweg begon het. Vervelend gevoel altijd, werd er helemaal een beetje naar van, maar goed. Het kon nét zo zonder echt beroerd te worden. Een uurtje voor de landing kregen we een croissantje en een yoghurtje, yoghurt hou ik niet zo van, maar het croissantje was vers en erg lekker.

De vlucht duurde ca. 7.30 uur, en rond 7.15 uur zijn we geland op een zonnig Schiphol.
Uiteraard weer op de Polderbaan, waardoor het even duurde voor we bij de gate waren.



Eenmaal bij de douane binnen een minuut er doorheen, en de koffer was er ook snel. Ook de taxi was er binnen 5 minuten waardoor ik al om half 9 in de taxi zat. En rond 9.15 uur was ik thuis. Nog nooit zo snel na het landen thuis geweest.

Eenmaal thuis werd ik opgewacht door mijn buurvrouw, die net de poezen eten aan het geven was. Poezen ook weer blij dat ze me zagen (denk ik hihi) en ik zelf des te blijer dat ik hun weer zag.
En de rustige groene omgeving vond ik ook wel weer fijn vergeleken met het drukke NY.



Ik ben allereerst naar AH gereden op de fiets, voor vers brood en beleg, had aardig honger.
Thuis brood gemaakt, lekker met parmaham en komkommer, en daarna onder de douche gesprongen, wat voel ik me altijd "vies" na zo'n lange dag.

Koffer uitgepakt, gewassen, opgeruimd, en rond 12 uur toch even naar bed gegaan. Trok het niet meer. 2 uurtjes geslapen, wekker gezet. En toen lekker de zon in, alwaar ik ook heb liggen doezelen. Wel wakker gebleven. Gisteravond rond 21 uur mocht ik van mezelf naar bed. En heb bijna klokje rond geslapen, alleen vannacht ongeveer een uur wakker geweest. Wat liggen lezen en uiteindelijk, na melatonine tabletje, weer in slaap gevallen, tot half 9.

Ik ben er nu wel weer. Vandaag lekker wat aangerommeld en van de zon genoten.
Mijn voeten lekker op een ligbedje, die zijn nog steeds vermoeid haha. Vanmorgen na boodschappen doen meteen weer moeie voeten.

Heb nog 1.5 week vrij voor ik weer aan het werk moet, en daar ben ik erg blij mee, laatste keer na Florida moest ik meteen weer aan het werk, dan is dit een stuk fijner, zeker door het mooie weer wat er nog aan zit te komen. Daar ga ik lekker van genieten, heb niet echt plannen. Zie wel of ik nog wat ga doen.

De komende maanden kan ik weer verder met aftellen want een nieuw reisje is alweer geboekt, bijeen gespaard door het niet-roken, 1 oktober alweer een jaar.
Florida zit er helaas budgettechnisch niet in, maar voordat ik Florida ontdekte ging ik met vrienden altijd naar Corralejo, Fuerteventura (Canarische Eilanden).
Sommigen gaan nog steeds elk jaar. Ik ga nu een weekje in die periode, begin januari, erg lekker direct na kerst (ugh, hou zo niet van kerst, dan is dit een welkome afleiding haha)
Ik heb een goede deal gevonden bij Sunweb, in een adult-only hotel, dat nieuw is. Heerlijk rustig :-)
Leuk om daar weer eens naar toe te gaan, en gezellig omdat er vrienden zijn.



Ik kom nog met een nabeschouwing, maar wil bij deze iedereen alvast bedanken voor het meelezen en het reageren. Erg leuk! Hoewel ik de blog voornamelijk voor mezelf schrijf, en terug kan lezen wat ik allemaal heb meegemaakt, je vergeet dat zo snel, zijn de reacties toch ook waar je het voor doet, zo leuk om dan de volgende morgen te lezen.

1 ding is zeker: dit was echt een topvakantie!!






20 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige ervaring wat heb je veel gezien en gedaan en gelopen 😉. Ik heb super genoten van je leuke blog. Lekker nog vrije dagen, dat wordt volop genieten in eigen land met prachtig weer. Tot de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was toch een mooie ervaring! Aardig wat km in de beentjes.
    Nu nog nagenieten met dit weer, wat wil je nog meer?
    Bedankt dat we mochten meelezen en tot volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je blog. Het was leuk om mee te mogen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Cindy wat heb jij een heerlijke week in New York gehad.
    En wij hebben mooi meegenoten met jou blog.
    Zo leuk om elke morgen met een kopje thee jou belevenissen te lezen.
    En ja knap hoor dat je nog steeds niet rookt,nu kan je mooi weer een weekje op vakantie.
    En dat heb je dan ook dik verdient erg knap van je al een jaar👍🏻
    Verder nog een heerlijke week geniet maar lekker van het mooie weer!!
    Groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het heerlijk om dit te hebben beleeft en vind je het ook niet grappig hoeveel je nu herkent op speelfilms? :)
    Zalig vooruitzicht een lekkere vakantie meteen in het nieuwe jaar, goed bezig !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Cindy, we hebben genoten van je blog. Het was erg leuk om via jou deze geweldige stad te bekijken. Top, dat je zoveel gezien en zo genoten hebt! Nu lekker bijkomen en uitrusten in Nederland. Je boft enorm met het weer! Groetjes Chtista

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vond het erg leuk om je blog te lezen. Je hebt ook aardig wat kilometers afgelegd maar ook heel veel gezien, kortom een vakantie die je niet snel zult vergeten.
    Op naar de volgende reis;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het was zeker een top vakantie. En wat zul je jouw blog vaak teruglezen om zelf nog eens te beseffen wat je allemaal hebt fezien en gedaan. En je arme voetjes zullen inmiddels wel weer bijgekomen zijn van al die kilometers. En heerlijk om weer af te tellen naar een volgende vakantie. Lekker hoor zo in de wintermaanden naar de Spaanse zon. Dank je wel dat ik weer mocht mee genieten van de verhalen uit die geweldige stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om je blog te volgen. NYC is echt superleuk. Lekker nagenieten, nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt echt een Topweek gehad in NY!
    En hoe heerlijk is dat, gewoon nog 1,5 week vrij, vooral met dit weer.
    Ik vond het heerlijk om weer mee te mogen lezen, net alsof ik zelf ook weer even in NY was. Bedankt en tot een volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het was super om je blog te volgen, helemaal omdat wij zo kort geleden er ook waren. Geniet nog van je vakantie hier en tot blogs, Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jammer dat het weer voorbij is maar je hebt een topweek gehad.
    Nu nog lekker vrij, hoe fijn is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Net je blog helemaal gelezen. Wat een heerlijke tijd heb je gehad. New York is geweldig en ik heb nog steeds heimwee als ik er maar een glimp van zie. Geniet nog van je verdere vrije dagen en je hebt weer iets leuks om naar uit te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Was weer erg leuk om al je belevenissen te volgen, nog een fijne laatste vakantie week.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Welkom thuis! Heb je al heimwee....? 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke citytrip heb je gehad! En alweer een zonvakantie in het vooruitzicht, dus dat is ook weer fijn! Bedankt dat we mochten meelezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb genoten van je blog dat ten eerste.Maar Cindy wat een geweldige trip is dit geweest zo' n mooie ervaring.Nu lekker nog vakantie thuis,ook heerlijk om bij te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zie dat ik helemaal niet gereageerd heb op je laatste verslag.
    We hebben weer met veel plezier meegelezen. Dank je wel.
    Nu nog even lekker thuis genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bedankt Cindy voor het blog ...ik heb er echt van genoten !
    Nog lekker vakantie en genieten van het mooie weer ☀️☀️
    En alweer lekker aan het aftellen tot de volgende vakantie ...goed bezig 😀😀

    BeantwoordenVerwijderen